Kiedy Warzone wystartowało na początku 2020 roku, niewielu mogło przewidzieć, jak bardzo będzie to skuteczne. Druga próba Call of Duty w gatunku Battle Royale po umiarkowanie popularnym trybie Blackout, ostateczna dominacja Warzone nie tylko w gatunku Battle Royale, ale ogólnie w strzelankach, nie była gwarantowana. Jednak ze względu na pandemię Covid-19 i nagłą obfitość czasu w rękach ludzi oraz nieustanny strumień nowych treści dewelopera, Warzone faktycznie wydano w idealnym czasie.
W ciągu 18 miesięcy kultowa mapa Verdansk przeszła wiele zmian, od inwazji żywych trupów, przez powrót do lat 80., a nawet włączenie Nakatomi Plaza z Szklanej pułapki. Jednak nie obyło się bez problemów. Hakowanie jest powszechne i wydaje się, że co kilka dni pojawia się nowy błąd, który całkowicie niszczy równowagę gry. W lipcu 2021 r. gracze mogli nawet rozpocząć gry z pełnym, końcowym wyposażeniem. Niektórzy gracze mają już tego dość i szukają alternatywy.
Gdy nastroje w społeczności Warzone osiągają najniższy poziom, Battlefield 2042, futurystyczne odrodzenie serii Battlefield firmy EA Dice, dostępne tylko w trybie wieloosobowym, ma nadarzającą się okazję. Ale co musi zrobić 2042, aby zapewnić sobie długotrwały sukces w grze wieloosobowej? Jak może zmienić graczy, którzy mogą wybrać grę na przerwę od Warzone, w lojalnych fanów? Cóż, aby to zrobić, musi uczyć się od samego Warzone.
Najlepsza mapa w historii strzelanek
Chociaż ci, którzy grali w Warzone codziennie przez 18 miesięcy, mogą być tym zmęczeni, w momencie premiery Verdansk była po prostu najbardziej zróżnicowaną, ekspansywną i wciągającą mapą w historii gatunku. Udało się to osiągnąć, łącząc 10 zwykłych map dla wielu graczy Call of Duty, ale dzięki temu zapewnia to, że bez względu na to, gdzie kończy się ostatni krąg, zawsze będzie dynamiczna bitwa, a nie losowa strzelanina na środku pola.
Podczas gdy mapy w Battlefield 2042 zostały już pokazane jako ogromne monstrum, większe niż nawet spore mapy w Battlefield 1, 2042 musi zapewnić, że nie są po prostu duże ze względu na duże, ale wciągające. Nie ma nic gorszego niż uczucie, że musisz dojeżdżać do pracy przez nudną część mapy, aby dostać się do akcji.
Jeszcze jeden mecz
Kluczem do sukcesu każdej strzelanki wieloosobowej jest wprowadzenie gracza w pętlę „Jeden więcej mecz”. Wszyscy to zrobiliśmy. W te późne noce, kiedy czujesz, że jesteś na krawędzi wygranej, spoglądasz na telefon i uświadamiasz sobie, że jest druga w nocy.
Warzone udało się to, ponieważ czas na załadowanie kolejnego meczu był tak krótki, że zanim nawet pomyślisz o wyjściu na noc, wracasz z powrotem. baza graczy. Jasne, być może właśnie przegrałeś mecz, ale jeśli od razu wracasz do następnego, na zupełnie nowej mapie, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że będziesz grać dalej niż w przypadku dłuższego przestoju między grami.
Hack do przyszłości
Sytuacja hakerska w Warzone wydaje się pogarszać z każdym tygodniem. Chociaż Activision zbanowało wielu graczy i pracuje nad wyłączeniem góry różnych hacków, które można łatwo dodać do gry, to wciąż nie wystarczy. Granie w Warzone na PC jest jak bycie w slasherowym filmie, w którym jedyne, co możesz zrobić, to uciec przed graczem, który powali cię dwoma strzałami z pistoletu, gdy jesteś w innym kodzie pocztowym. Wiele z tego wynika z faktu, że chociaż Activision może blokować konta, możliwość darmowego grania w Warzone oznacza, że bariera dla złego aktora, który może wejść do gry i zrujnować ją dla wszystkich, jest niewielka.
Ponieważ Battlefield 2042 jest pełnopłatną grą detaliczną, miejmy nadzieję, że zniechęci to graczy do ryzykowania swoich kont, ale mimo to, chociaż gra nie jest jeszcze wydana, niektórzy z największych twórców oszustw Warzone twierdzą, że będą w stanie użyj ich narzędzi w 2042 roku. Jeśli Dice nie postawi sobie za priorytet uczynienia gry równym polem gry, Battlefield 2042 na PC może szybko stać się miastem duchów.
Idealnie wyważone, jak wszystko powinno być
Jeden z największych problemów w Warzone, ciągła walka o równowagę broni, to kwestia własnego autorstwa Activision. Po zobowiązaniu się do zintegrowania wielu generacji broni Call of Duty pod parasolem Warzone, pozostawiło to programistę z setkami broni do zrównoważenia. Połącz to z regularnym wypuszczaniem nowych broni co sezon i nowymi projektami sklepu, balansowanie Warzone stało się jak próba zbalansowania gry walki z 2000 postaciami.
Każdego sezonu podejmowane są ogólnospołeczne wysiłki, aby znaleźć jak najwięcej broni „OP” lub „meta”, a po osiągnięciu konsensusu cała społeczność przyłącza się do tego wyposażenia, tylko po to, aby zmienić go, gdy pojawi się następna łatka. To staje się niezwykle nudne. Jaki jest sens posiadania tak wielu broni w grze, jeśli tylko mniej niż pięć z nich jest opłacalnych? Dlaczego gracz miałby dobrowolnie wybrać broń, o której wie, że nie jest „zepsuta” w tym sezonie?
Aby przeciwdziałać tym problemom, Dice musi zrobić dwie rzeczy w Battlefield 2042. Po pierwsze, musi upewnić się, że łatki balansujące są wydawane znacznie szybciej niż absolutnie lodowate łatki Warzone. I musi sprawić, by jego pula broni była bardziej opłacalna w grze na wysokim poziomie. Sprawiłoby, że gra byłaby o wiele bardziej interesująca, gdybym nie miał pojęcia, jaką kreatywną nową kombinację załączników i lunet ma twój wróg, a nie obecną sytuację Warzone, polegającą na tym, że dokładnie wiesz, jakiej broni używa, ponieważ ty też jej używasz.
Wydawca Activision Blizzard, odpowiedzialny za Call of Duty Warzone, jest obecnie uwikłany w trwający proces sądowy w związku z roszczeniami zgłaszającymi kulturę miejsca pracy, która rzekomo umożliwiała akty molestowania seksualnego, nadużyć i dyskryminacji. Przeczytaj nasz harmonogram procesu sądowego Activision Blizzard wydarzeń do bieżących relacji z wydarzeń.
Source : https://www.techradar.com/news/heres-what-battlefield-2042-could-learn-from-warzones-successes-and-its-failures