Microsoft: zwolnienia dotykają zespoły mobilne Warcraft Rumble i Call of Duty

W tym tygodniu branżą gier wideo wstrząsnęła ogłoszenie masowych zwolnień w Microsoft Gaming, które dotknęły szczególnie dwa zespoły tworzące gry mobilne: Warcraft Rumble i Call of Duty: Warzone Mobile. Ta utrata pracy wywołała liczne reakcje w sieciach społecznościowych, podkreślając ludzkie konsekwencje tych restrukturyzacji w zespołach programistów.

Zwolnienia w Microsoft Gaming

Niedawne zwolnienia w Microsoft Gaming są częścią planu redukcji zatrudnienia w firmie o 650 osób. Kilku członków zespołów Warcraft Rumble, w tym z działów graficznych, produkcyjnych i inżynieryjnych, potwierdziło swoje odejście za pośrednictwem LinkedIn. Skutki były także odczuwalne w zespole Warzone Mobile, gdzie kilku projektantów treści i członków operatorów na żywo podzieliło się swoimi doświadczeniami związanymi ze zwolnieniami.

Reakcje członków zespołu

Pracownicy Warcraft Rumble, zdruzgotani tą wiadomością, nie omieszkali złożyć hołdu swoim kolegom. Jackie Bacal Head, dyrektor produkcji, wyraził swój smutek na LinkedIn, podkreślając ludzkie i zawodowe cechy swoich kolegów z zespołu oraz solidarność panującą w zespole. Podobnie Jeremy Collins, dyrektor artystyczny, podkreślił talent i pasję twórców, żałując ich odejścia.

Wsparcie dla wszystkich dotkniętych pracowników

Świadectwa udostępniane na LinkedIn pokazują prawdziwy przypływ solidarności w branży. Coraz częstsze są zaproszenia do rekrutacji tych utalentowanych programistów, co pokazuje, jaką wartość dodaną mogą wnieść do innych zespołów.

Konsekwencje i perspektywy

Zwolnienia te podkreślają wyzwania stojące przed firmami z branży gier wideo, szczególnie w niepewnym otoczeniu gospodarczym. W miarę jak mniejsze zespoły podejmują próby reorganizacji, wpływ tej zmiany na przyszły rozwój gier i kulturę firmy wymaga ścisłego monitorowania.

Będziemy w dalszym ciągu monitorować tę sytuację i aktualizować ten artykuł, gdy tylko otrzymamy oficjalne komentarze lub wyjaśnienia od Microsoft/Activision Blizzard.

Odczyty: 0