lenistwo w pracy: alarmująca obserwacja

Wiadomości dotyczące „Call of Duty: Black Ops 6” budzą poważne obawy dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w artystycznej kreacji gry Rzeczywiście, zarzuty dotyczące nowej relacji z wydarzenia Bożego Narodzenia uwydatniły konsekwencje tej praktyki, już kontrowersyjnej w branży gier wideo. W tym artykule zbadano implikacje wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu treści artystycznych i reakcjach graczy.

Kontrowersje wokół sztuki generowanej przez sztuczną inteligencję

Niedawny post na subreddicie r/blackops6 zwrócił uwagę na zaskakującą cechę okładki pierwszego sezonu „Call of Duty: Black Ops 6”. Postać „Necroclaus”, imprezowy zombie, została skrytykowana za nadmierną liczbę palców jednej ręki, co jest charakterystyczną oznaką pokolenia napędzanego sztuczną inteligencją.

Wywołało to silne reakcje wśród fanów, a niektórzy twierdzą, że wykorzystywanie sztucznej inteligencji do tworzenia grafiki świadczy o braku zaangażowania w tradycyjną sztukę. Jeden z użytkowników stwierdził nawet: „Dają nam papkę AI zamiast prawdziwych projektantów”.

Na tym oburzenie się nie kończy, gdyż niektórzy krytycy zwracają uwagę, że Treyarch, twórca gry, poszukiwał artystów wprawnych w posługiwaniu się narzędziami sztucznej inteligencji, co wzmacnia obawy o przyszłość rzemiosła w grach wideo.

Wyzwania AI w branży gier

Rosnące wykorzystanie sztucznej inteligencji w twórczości artystycznej rodzi fundamentalne pytania o przyszłość tradycyjnych artystów. Nie tylko zagraża to pracy grafików, ale budzi także wątpliwości co do ostatecznej jakości produkcji.

Niedawne incydenty, takie jak te, które miały miejsce w przypadku Netflixa i jego serii „Arcane”, ilustrują ten problem. Kanał był krytykowany za wykorzystywanie obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję do promowania serialu znanego z wyrafinowanej estetyki. Fani uważają, że wykorzystywanie sztucznej inteligencji do tworzenia dzieł artystycznych jest dewaluacją twórczości artystów.

Wpływ na środowisko i krytyka społeczna

Oprócz względów artystycznych nie należy lekceważyć wpływu systemów sztucznej inteligencji na środowisko. Ich działanie wymaga znacznych zasobów, zwłaszcza energii elektrycznej i wody. Startup Elona Muska został niedawno wyróżniony za wkład w zwiększone lokalne zanieczyszczenie spowodowane zużyciem energii.

Rosnąca świadomość szkodliwego wpływu sztucznej inteligencji na społeczeństwo i środowisko podsyca debatę na temat etyki jej wykorzystania w procesach twórczych, szczególnie w branży gier wideo.

Wniosek

Reakcja fanów „Call of Duty: Black Ops 6” na wykorzystanie sztucznej inteligencji w sztuce podkreśla niepokojący trend w branży gier wideo. W miarę ciągłego rozwoju sztucznej inteligencji znalezienie równowagi między innowacjami technologicznymi a ochroną miejsc pracy artystów ma kluczowe znaczenie. Pozostaje pytanie: jak branża poradzi sobie z mętnymi wodami wykorzystania sztucznej inteligencji, szanując jednocześnie integralność sztuki i artystów?

Odczyty: 2