Kiedy po raz pierwszy uruchomiłem Call of Duty: Warzone na PC, pierwszym miejscem, do którego poszedłem, były ustawienia. Zanim jeszcze oddałem swój pierwszy strzał, zwiększyłem pole widzenia (FOV) do 100, aby móc w przenośni zmniejszyć powiększenie gałek ocznych i zobaczyć więcej wokół siebie. To ustawienie, które niezaprzeczalnie pomogło mi wygrywać walki w Warzone, i takie, z którego gracze konsolowi byli zablokowani od czasu premiery gry.
W najgłośniejszych zakątkach wielomilionowej społeczności Warzone gracze konsolowi prosili o suwak FOV (są zablokowane do 80 stopni FOV), aby mogli być na równi z komputerem PC (który może osiągnąć nawet 120 stopni). Deweloper Raven Software rutynowo unika tego tematu na rzecz bardziej palących problemów, takich jak problem z oszustwami w Warzone.
Nadzieja na to ożyła, gdy Call of Duty: Vanguard, który jest zbudowany na tym samym silniku co Warzone, został uruchomiony z suwakiem FOV na PlayStation i Xboksie. Bez oficjalnego komentarza Raven gracze założyli, że jeśli nadejdzie w najbliższym czasie, będzie to wielka aktualizacja Warzone Pacific, która zintegrowała postępy i broń Vanguard w grze. Kiedy nadeszła aktualizacja i opcja FOV się nie pojawiła, na kanały społecznościowe Call of Duty pojawił się nowy krzyk. Subreddit Warzone został zasypany dziesiątkami nowych postów FOV w ciągu ostatnich kilku dni i jest to wspólna odpowiedź we wzmiankach na Twitterze Call of Duty.
„Po zagraniu w Vanguard w Series X na 115 FOV naprawdę zabawne jest wejście do Warzone” – napisał użytkownik Reddit kyledoesthereddit319. „Szczerze, jestem po prostu zły, że wcześniej grałem w Warzone w ten sposób i nawet nie zdawałem sobie sprawy z wad. BRB zrzucił 2000 $ na PC, aby móc zagrać w darmową grę”.
Gracze podzielali podobne odczucia w wątku FOV z ponad 1000 komentarzy. „Nie chodzi nawet o to, że jest to niesprawiedliwe. Przejście ze 120 FOV w Vanguard do 80 w Warzone jest po prostu przyprawiające o mdłości” – napisał GorshGuy.
Czym dokładnie jest FOV i czy to naprawdę ma takie znaczenie?
Twoje pole widzenia dotyczy tego, ile otoczenia kamera gry pozwala ci zobaczyć jednocześnie: im wyższe ustawienie, tym więcej tego, co znajduje się po twojej lewej lub prawej stronie, jest widoczne na ekranie. Podkręcanie FOV jest trochę jak poprawa wirtualnego widzenia peryferyjnego, z tym wyjątkiem, że wiąże się to z kompromisem. Ponieważ cały obraz nadal musi być zgnieciony na prostokątnym ekranie, wyższe FOV sprawiają, że obiekty na środku ekranu wydają się mniejsze (widać to skrajną wersję, gdy próbujesz oglądać wideo 360 stopni na płaskim ekranie).
Większość gier pierwszoosobowych ma domyślnie FOV około 60 stopni jako równowagę między widzeniem a niskimi zniekształceniami. Dostrajanie FOV to luksus, który od dziesięcioleci jest standardem w praktycznie każdej pierwszoosobowej grze na PC, ale wciąż jest bardzo rzadko spotykany na konsolach. Konkurencyjne strzelanki, takie jak Apex Legends, Splitgate i Vanguard, przecierają szlaki FOV na konsolach, podczas gdy inne popularne gry, takie jak Rainbow Six Siege, Overwatch i Warzone, nie planują zrobić tego samego.
W niektórych przypadkach deweloperzy podawali problemy z wydajnością jako powód blokowania FOV na konsolach. Nie zdziwiłbym się, gdyby dotyczyło to wersji Warzone na PS4 i Xbox One, ale PS5 i Xbox Series X/S są teoretycznie wystarczająco mocne, aby poradzić sobie z większą ramką.
Gracze konsolowi powinni mieć możliwość zmiany pola widzenia. Należy również zauważyć, że wyższy FOV nie oznacza automatycznie łatwiejszej gry. To, co zyskujesz w widzeniu peryferyjnym, tracisz na poziomie powiększenia środkowego ekranu. Odległy wróg, który wydaje się być tak duży jak winogrono przy 80 FOV, zmniejsza się do drobiny wielkości groszku przy 120. Większość graczy znajduje równowagę, która pasuje do ich konfiguracji (moja ma około 100). Ale wiele walk Warzone odbywa się na stosunkowo bliskim dystansie, a w takich przypadkach niezaprzeczalnie przydatne jest zobaczenie więcej tego, co jest wokół ciebie.
Więc tak, FOV ma znaczenie, ale nie jest to najważniejszy wskaźnik sukcesu. Szersze pole widzenia to mniejsza zaleta niż, powiedzmy, znacznie wyższa liczba klatek na sekundę. Większość graczy Warzone na konsoli jest zablokowana w 60 fps, podczas gdy gracze na PC mogą ulepszać swoje maszyny, dopóki nie uruchomi Warzone w 90 fps, 120 fps, 144 fps, 240 fps i więcej. Posiadacze PS5 mogą grać z prędkością do 120 fps, jeśli pozwala na to ich telewizor.
Gdybym był graczem konsolowym, byłbym bardziej zirytowany, że nie mogę zwiększyć wydajności, wyłączając cienie lub włączając DLSS. Jednak w pewnym momencie bardziej sensowne jest przejście do gier na PC, gdzie dostosowywanie jest królem.
Source : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=057B084A6AD34983B58F615B4164CE39&url=https%3A%2F%2Fwww.pcgamer.com%2Fcall-of-duty-warzone-console-players-are-clamoring-for-an-fov-slider-that-pc-players-have-had-since-day-one%2F&c=16268909206191791212&mkt=fr-fr