Gracz Warzone podkreśla „uszkodzony” system raportowania w MW3

Wojna z oszukiwaniem w Warzone

Twórcy Warzone dali graczom więcej mocy, wprowadzając system zgłaszania oszustw lub działań ofensywnych. Niestety, część członków społeczności nadużyła tego przywileju i wymierzyła niezasłużone sankcje.

Oszukiwanie jest powszechne w Warzone, ale Sledgehammer Games i Raven Software mają mechanizmy chroniące bazę graczy. Od czasu wprowadzenia rozwiązania zapobiegającego oszustwom RICOCHET w 2021 r. programiści wzmocnili swój system o nowe techniki i narzędzia łagodzące, aby wyeliminować wszelkie nieuczciwe korzyści.

Oszukiwanie jest poważnym problemem w Warzone, ale samodzielne zgłoszenie nie zawsze wystarczy. Nie można jednak zaprzeczyć, że RICOCHET ma swoich przeciwników. Pomimo wszystkich zalet zapobiegania oszustwom, hakerom nieuchronnie udaje się prześliznąć przez szczeliny i wywołać bóle głowy.

Gracze nadużywający systemu raportowania

W sierpniu 2023 r. frustracja gwałtownie wzrosła, gdy fani krytykowali system za nieprawidłowe wykonywanie swojej pracy. W odpowiedzi gracze zaczęli brać na siebie eliminowanie oszustów, ale w ten sposób przekroczyli granicę, atakując złych użytkowników.

Z frustracji lub aby udowodnić swoją rację, gracz Warzone użył systemu raportowania przeciwko wrogowi, który go zabił i zaznaczył pola pod kątem oszukiwania, wykorzystywania, spamowania, obraźliwego czatu tekstowego i nie tylko. Pomimo tego, że gracz ten nie zrobił nic złego, RICOCHET natychmiast go zbanował, podając w wątpliwość integralność systemu.

Członkowie społeczności wyrazili swoje frustracje w sekcji komentarzy dotyczących nielegalnego zakazu. Jeden z graczy nazwał serię wydarzeń „naprawdę obrzydliwymi”. Użytkownicy nie powinni mieć możliwości blokowania innych członków społeczności, zwłaszcza jeśli nie ma dowodów na popełnienie przestępstwa.

Baza graczy powinna przynajmniej trochę wierzyć w RICOCHET, ponieważ twórcy zgłosili, że od premiery Modern Warfare 3 ponad 23 000 kont zostało zablokowanych za oszukiwanie, a my widzieliśmy przykłady działania taktyk łagodzących w świecie rzeczywistym. Jednak łatwość, z jaką pozornie można zablokować graczy na podstawie raportu, jest co najmniej niepokojąca.

Źródło: www.bing.com