Ostatnie wydarzenia w Activision ujawniają zmianę głosów w obsadzie „Call of Duty: Black Ops 6” w wyniku strajku SAG-AFTRA. Aktorzy Zeke Alton, który podkładał głos Williamowi Peckowi, i inni są dotknięci tą sytuacją, wywołując niepokój wśród fanów i profesjonalistów z branży. W tym artykule analizujemy konsekwencje tej decyzji dla głosów w grach wideo i analizujemy reakcję Activision na tę kontrowersję.
Zastępowanie głosów w Black Ops 6
Gracze zauważyli, że ostatnio zmieniły się występy postaci Williama Pecka i Samanthy Maxis w „Call of Duty: Black Ops 6”. Komik Zeke Alton przyznał, że jego głos dla Williama Pecka został zastąpiony w trybie Zombie w grze. Ponadto jego nazwisko zostało usunięte z napisów końcowych gry, co wywołało pytania wśród fanów na temat roli aktorów w grach wideo.
Dzięki strajkowi SAG-AFTRA, którego celem jest ochrona praw artystów, Activision mogło podjąć takie działania poprzez klauzulę znaną jako Side Letter Six. Klauzula ta pozwala na pracę nad interaktywnymi projektami medialnymi nawet podczas strajków.
Obawy artystów
Zeke Alton wyraził swoje zaniepokojenie tą sytuacją, mówiąc, że decyzja Activision może zaszkodzić jego reputacji jako wykonawcy. Podkreślił znaczenie uznania osiągnięć i wpływ, jaki może to mieć na wizerunek i przyszłe możliwości. „Brak kredytu [de l’acteur remplaçant] sugeruje, że to nadal mogę być ja, co nieuczciwie reprezentuje moje umiejętności artystyczne” – powiedział Game Developer.
Chociaż Alton zaakceptował decyzję Activision dotyczącą posiadanej przez siebie postaci, podkreślił, że pragnie, aby artyści byli chronieni przed nadużyciami AI w przyszłości.
Stanowisko Activision
W odpowiedzi na obawy aktorów Activision wydało oświadczenie, w którym potwierdziło, że uszanowało osobisty wybór artystów i nie będzie udzielało dalszego komentarza na temat toczących się negocjacji z SAG-AFTRA. Wyrazili także nadzieję na możliwie najszybsze osiągnięcie korzystnego wyniku dla wszystkich zainteresowanych stron.
Kontynuując wyzwania, jakie stwarza strajk, spółka SAG-AFTRA ogłosiła niedawno, że w połowie listopada podpisała nową umowę na lokalizację gier wideo. Celem tej umowy, znanej jako Niezależna Umowa Lokalizacyjna Interaktywna, jest zapewnienie ochrony związanej ze sztuczną inteligencją i zapewnienie możliwości zatrudnienia tłumaczom ustnym zaangażowanym w lokalizację projektów wielojęzycznych.
Wniosek
Obecna sytuacja dotycząca „Call of Duty: Black Ops 6” uwydatnia kluczowe problemy stojące przed graczami gier wideo w coraz bardziej złożonym klimacie. Ponieważ debata na temat praw artystów i wykorzystania sztucznej inteligencji w branży wciąż trwa, działania Activision i nowe partnerstwo z SAG-AFTRA mogą zadecydować o przyszłości branży wideo. Aktorzy ze swojej strony mają nadzieję, że w nowej erze cyfrowej ich prawa będą respektowane.
Odczyty: 0