Activision grozi rezygnacją z zespołu Black Ops 6 z powodu konfliktu AI

Wydanie Call of Duty: Black Ops 6 odniósł sukces komercyjny, nie jest jednak pozbawiony kontrowersji, zwłaszcza związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Aktorzy głosowi zaangażowani w tryb Zombie opuścili projekt z powodu obaw związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co wywołało reakcję fanów. Activision stara się opanować sytuację, ale kwestie etyczne pozostają niepokojące.

Problemy z głosem w Black Ops 6

Najnowsza część Call of Duty ujawniła poważne wyzwania związane z dźwiękiem, ponieważ głosy postaci, takich jak William Peck i Samantha Maxis, zostały ponownie obsadzone bez odpowiedniego wyjaśnienia. Zeke Alton, który grał Pecka, potwierdził, że nie powtórzył swojej roli, podczas gdy Julie Nathanson, choć nadal jest przypisywana, pozostawia niejasne pochodzenie jego linii wokalnych.

Ostatnie aktualizacje wprowadziły nowe kwestie, które zdaniem graczy różnią się od poprzednich występów. Zmiany te wzbudziły obawy dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji do generowania linii dialogu, co rodzi pytania o przejrzystość ze strony Activision.

Activision budzi kontrowersje

Activision odpowiedziało ostrożnym oświadczeniem, potwierdzając swój szacunek dla wyborów artystów, starając się jednocześnie wyciągnąć wnioski „korzystne dla wszystkich stron”. Jednak brak wyjaśnienia mechanizmów wykorzystania sztucznej inteligencji rodzi pytania. Aktorzy nie czują się chronieni, krążą plotki, że innym może zakończyć kontrakty.

Ten problem sztucznej inteligencji wpisuje się w szersze ramy strajku SAG-AFTRA, który żąda ochrony wykonawców gier wideo. Chociaż strajk ten nie dotyczy bezpośrednio gry Black Ops 6, wielu graczy w ramach solidarności decyduje się nie przedłużać umów.

Reakcja fanów i konsekwencje na przyszłość

W obliczu tych wydarzeń fani wzywają do większej przejrzystości. Wzywają Activision i Treyarch do ustanowienia bardziej rygorystycznych zasad wykorzystania sztucznej inteligencji, aby zapewnić ludzką kreatywność przy tworzeniu gier.

Zgłoszono także znaczący incydent związany z ładującym się obrazem zombie, który, jak się okazało, został stworzony przez sztuczną inteligencję z sześcioma palcami – zaskakujący szczegół, który wzmocnił wątpliwości graczy co do jakości i autentyczności elementów artystycznych.

W kierunku lepszej etyki AI w branży gier

Ta kontrowersja stanowi okazję dla Activision i innych studiów do dania przykładu, jeśli chodzi o etykę sztucznej inteligencji. Ustanawiając jasne zasady i chroniąc kreatywne talenty, branża gier może zmierzać w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości, która przyniesie korzyści zarówno graczom, jak i programistom.

W miarę ewolucji Call of Duty ciekawie będzie śledzić, w jaki sposób Activision planuje odpowiedzieć na obawy graczy i fanów. Jakie rozwiązania można zastosować, aby złagodzić atmosferę napięcia? Podziel się swoimi przemyśleniami na temat tej ciągłej sytuacji.

Odczyty: 0