Call of Duty: Warzone pożegna się z nami po dwóch i pół roku przebywania w różnych stanach ognia (otwiera się w nowej karcie) . Warzone, współczesny następca trybu Blackout Black Ops 4, o smaku współczesnej wojny, szybko osiągnął status supermocarstwa w wyścigu zbrojeń Battle Royale. Zbudowany na adamantynowym szkielecie z ponownego uruchomienia Modern Warfare z 2019 roku, Warzone został od tego czasu wzbogacony o wiele aktualizacji, z których każda zawiera dodatkowe bronie, zmiany map, skórki, wydarzenia na żywo i nie tylko.
Pomimo ogromnej popularności Warzone, jego sukcesy często były wbrew sobie. Po dłuższym czasie kolejki solo w nowym pożegnalnym wydarzeniu Warzone (otwiera się w nowej karcie) jasne jest, że Warzone 2.0 wymaga bardziej skoncentrowanej kreatywnej i technicznej wizji, jeśli Activision chce uniknąć pułapek oryginału.
Na szczęście Infinity Ward ma wiele lat, aby równoważyć błędy i błędy, które łamią gry, aby uczyć się od drugiego pęknięcia w Battle Royale. Zastanówmy się nad największymi niedociągnięciami Warzone i uznajmy to za plan lepszego Warzone 2.0.
Zmniejsz rozmiar pliku Warzone jest poza nadętym, pospiesznie przykręconym do trzech różnych Call of Dutys (wszystkie rozłożone dziesięciolecia) z brutalnym 98 gigabajtami jako samodzielną instalacją. Jeśli zdecydujesz, że chcesz zagrać w kampanię i tryby wieloosobowe w odpowiednich zakupionych grach CoD, możesz z łatwością zapełnić cały dysk SSD. Dla kontrastu, Fortnite jest jedną piątą tego rozmiaru. Nadmiar bajtów nie wpływa tylko na gracza — jak wie każdy, kto próbował przekonać znajomych do gry w Warzone, najczęstszą odpowiedzią jest „Pozwól mi zobaczyć, czy mam wystarczająco dużo miejsca”.
Rozmiar instalacji Warzone jest przeszkodą w grze, którą należy rozwiązać, aby utrzymać ludzi w pobliżu.
(Źródło zdjęcia: Activision Blizzard) Napraw wrażenia użytkownika i wyeliminuj błędy Po latach menu Warzone są powolne, awarie zdarzają się losowo, a kod sieciowy jest niestabilny. To wyjątkowo wrogie oprogramowanie do nawigacji, zaśmiecone błędami i problemami nieobecnymi w większości gier z wczesnym dostępem. Po każdej z gigantycznych sezonowych aktualizacji Warzone często zapomina o twoich ustawieniach dźwięku, a Bóg pomoże ci, jeśli masz założone słuchawki, ponieważ będziesz musiał siedzieć przez niemożliwą do pominięcia przerywnik filmowy z białymi facetami zapinającymi kamizelki z ogłuszającą głośnością.
Najgorsze błędy nie ograniczają się do interfejsu: weterani będą pamiętać usterkę nieskończonego stymulacji (otwiera się w nowej karcie) w którym gracze wykorzystywali narzędzie do leczenia, aby przetrwać bez końca poza kręgiem i biernie wygrywać mecze. Granie w Warzone wymaga poziomu cierpliwości znacznie wykraczającego poza to, czego zwykle wymaga się od gry BR.
I nie zaczynaj od shaderów. To niedopuszczalne, jak często musimy czekać na imprezę ze znajomymi, ponieważ gra musi ładować poszczególne shadery, gdy siedzimy i wpatrujemy się w menu.
Przerażająca skórka MechaGodzilla z wydarzenia Godzilla kontra Kong. (Źródło zdjęcia: Activision) Kosmetyki remontowe Skórki są głównym motorem przychodów Warzone i chociaż w sklepie CoD jest kilka naprawdę fajnych skórek i unikalnej broni, zdecydowana większość wygląda, jakby robiła podwójne zadanie dla sprzętu rave. Chociaż nigdy nie określiłbym Call of Duty jako „minimalistycznego”, Warzone 2.0 już wygląda na odświeżenie, na krótko pozbawione bagażu dwóch i pół roku szaleństwa w modelu monetyzacji.
Jest to twardy reset, który jest desperacko potrzebny, ale wszystko na nic, jeśli Activision zdecyduje się na więcej crossoverów marki Attack on Titan, które buldożują nad każdą próbą spójności. Nawet Fortnite, koronowany monarcha losowych wydarzeń crossover, udaje się zjednoczyć swój wieloświat w jednym stylu. I hej, jeśli Warzone jest gotowy do bycia tak bez smaku jak tryby dla jednego gracza, które poruszają się i pozostają w jego cieniu, idź na całość i sprzedaj mi skórkę Olivera Northa.
Nadaj grze styl artystyczny (i trzymaj się go) Warzone zawsze było trochę wizualnym bałaganem, ale nigdy bardziej niż teraz, Disneyland zbudowany na cmentarzysku imperialnych konfliktów. Decyzja o zintegrowaniu zasobów WW2 i Black Ops z Warzone zaowocowała grą bez tożsamości wizualnej, niezręcznym połączeniem trzech różnych gier z trzema całkowicie różnymi kierunkami artystycznymi i językami projektowania. Chociaż żadna mapa nie jest wolna od artystycznego grzechu, Caldera jest tu głównym winowajcą.
Zaczynając od lądowania na przyczółku samolotu tak starego, że sprzed lotnictwa, mapa chwyta odmienne motywy wizualne (hiszpańsko-kolumbijska architektura Hawany, okupowana przez Japończyków Birma, późna zimna wojna) i niezdarnie je rozbija. Są niezwykle utalentowani artyści i projektanci, którzy pracują w wizualnych ramach wojny niedalekiej przyszłości (na przykład Yoji Shinkawa z Metal Gear i Shoji Kawamori nad Ace Combat 7), i szkoda, że tak duża seria jest tak niewyobrażalna .
Warzone 2.0 skorzystałby na zespole projektantów map, który może ożywić skoncentrowaną, kreatywną wizję współczesnego konfliktu. To, co widzieliśmy na mapie startowej Warzone 2.0, Al Mazrah, wygląda obiecująco: klejnot złotego wieku islamu, który został zniszczony przez stulecia obcej inwazji. Nacisk położony na historyczne miejsca regionu (zamki krzyżowców, meczety i klasztory) nadaje mapie stylistyczną przewagę nad nudnymi postsowieckimi parkami biznesowymi w Verdansk.
Potrzeba zarówno kreatywności, jak i powściągliwości, aby przekonać się, że ten motyw nie jest osłabiany przez iteracyjne aktualizacje map.
(Źródło zdjęcia: Activision Blizzard) Zachowaj niezależny arsenał Warzone Firma Activision podjęła odważne wezwanie, gdy zdecydowała się zjednoczyć Warzone i coroczne gry Call of Duty o wartości 70 USD pod jednym wspólnym parasolem przepustek bojowych, postępów i broni. Sezonowy model Warzone został zintegrowany z wydaniami zarówno Black Ops – Cold War w 2020 roku, jak i Vanguard w 2021 roku.
Choć fajnie było zobaczyć, jak odblokowania w jednym doświadczeniu CoD odbijają się w innym, wprowadzenie broni z gier wyprodukowanych przez zupełnie inne studia, które zostały zaprojektowane dla różnych trybów, spowodowało dramatyczne wstrząsy meta, prawie zawsze na najgorsze. Arsenał Black Ops to eklektyczny asortyment szybkostrzelnych maszyn śmierci, które pozostawiły arsenał Modern Warfare w kurzu, gdy przybyły w jednym wielkim pakiecie pod koniec 2020 roku, podczas gdy karabiny i podstawowe karabiny maszynowe Vanguard z okresu międzywojennego walczą z dotrzymaniem tempa na każdym dystansie .
Ambitny plan rozprzestrzenienia jednej wizji Call of Duty na cztery gry zaowocował zatłoczonym arsenałem takich samych broni, w których wszystko wydaje się tanie, a tak zwane legendarne plany są powszechnymi znaleziskami w połowie meczu. Załączniki również wydają się bez znaczenia, a jedynym znaczącym rozróżnieniem jest rodzaj zakresu, który chwytasz. Arsenał Warzone wymaga mocniejszego trzymania się swojej meta i chęci usunięcia niezrównoważonego sprzętu zamiast pozostawienia go do kolejnego incydentu DMR 14 (otwiera się w nowej karcie) .
(Źródło zdjęcia: Activision) Wzmocnij anty-cheat Prosty, z którym każdy może się zgodzić. W całym cyklu życia Warzone oszuści wielokrotnie pojawiali się, upadali i odradzali. Firma Activision poczyniła postępy w wojnie z oszustami, wypuszczając w zeszłym roku swoje autorskie narzędzie do zwalczania oszustów Ricochet, ale wciąż istnieją luki do wypełnienia. Ricochet może wydawać bany, ale można je obejść, tworząc nowe konto, co jest dość bezsensowną karą, biorąc pod uwagę, że większość kodów to pliki wykonywalne pojedynczego zakupu, które łączą się z plikiem wykonywalnym Warzone.
Gdyby Warzone 2.0 zaimplementował bardziej szczegółowe blokady sprzętowe i IP, to zrozumiałe jest, że rozpowszechnienie aimbotów i wallhacków znacznie by się zmniejszyło. Obowiązkowy login numeru telefonu Warzone 2.0 (otwiera się w nowej karcie) może potencjalnie spowolnić oszustów, ryzykując naruszenie prywatności użytkownika i narażenie na niebezpieczeństwo poprzez naruszenie danych.
Kości Warzone były i są solidne, i pomimo długiej, długiej listy problemów, które napotkałem w ciągu jego życia, zawsze wracałem – nawet jeśli oznaczało to, że niebezpiecznie zbliżałem się do przekroczenia limitu danych, pobierając aktualizację. Kiedy działa, Warzone jest płynną i wyrozumiałą BR z mnóstwem elastyczności i wybuchowej strzelaniny.
Jeśli Warzone 2.0 może oprzeć się pokusie szaleństwa na kosmetykach, położyć nacisk na optymalizację, poprawki błędów i kod sieciowy i nie bać się wstrzyknięcia odrobiny osobowości, Warzone 2.0 może być trwałą kontynuacją, na którą liczy Activision.