GTA 3 zainspirowało największą grę Resident Evil wszech czasów


Długo oczekiwany remaster Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition ma się wkrótce ukazać, ale fani już świętują tę markę z innego powodu. 20 lat temu wydano Grand Theft Auto 3, a fani i deweloperzy dzielą się swoimi wspomnieniami z gry.



Claude Speed ​​w GTA 3


© Dostarczone przez TechRadar
Claude Speed ​​w GTA 3

W ramach wpisu na blogu PlayStation dzielącego się wspomnieniami o GTA 3, Koshi Nakanishi, reżyser w Capcom, wyjaśnił, że ogromny zakres gry był mało prawdopodobnym źródłem inspiracji dla jednego z najbardziej przerażających i dobrze przyjętych wpisów Resident Evil, Resident Evil 7.

„Pamiętam, jak pomyślałem: „jak zrobili tego rodzaju grę na PS2?” Nie tylko z punktu widzenia rozgrywki, ale także z technicznego punktu widzenia” – wspomina Nakanishi-san.

„W odpowiedzi na dalszy rozwój gier z otwartym światem postanowiłem zrobić coś dokładnie odwrotnego i stworzyć mały, wąski, gęsty horror i tak narodziło się Resident Evil 7. W pewnym sensie Resident Evil 7 mogło się narodzić, ponieważ GTA III”.

Niesamowita skala i swoboda GTA 3 zainspirowała także innych twórców gier wideo do podejmowania nowych twórczych przedsięwzięć, dając graczom znacznie większą kontrolę nad tym, jak chcą grać, niż kiedykolwiek wcześniej.

Brian Hastings, szef strategii kreatywnej w Insomniac Games, powiedział, że GTA 3 całkowicie zmieniło jego spojrzenie na to, co składa się na fajną grę, udowadniając, że nie trzeba tylko podążać dobrze wytyczoną ścieżką projektanta.

„GTA III była pierwszą grą, w której naprawdę zrobiłeś własną zabawę. To skłoniło mnie do ponownego wyobrażenia sobie, jak eksploracja i korzystanie z otwartych gadżetów i broni w Ratchet & Clank mogą pozwolić graczom na znalezienie własnej zabawy i podejście do rozgrywki w ich własnym kreatywnym sposobów”.

Opinia: kreatywność generuje więcej kreatywności

Często słyszysz, jak fani i krytycy gier narzekają na wydanie kolejnych sequeli i przeróbek, ponieważ nie wnoszą niczego nowego do stołu – że wydanie pozwala deweloperom na twórczą stagnację. Kiedy czytasz komentarze takie jak te powyżej, możesz zacząć widzieć, że mogą mieć rację.

Gdyby GTA 3 nie stanowiło tak ogromnego postępu, jeśli chodzi o to, co gry wideo mogą osiągnąć, twórcy naszych ulubionych gier (od Resident Evil po Control i Deathloop) mogliby nigdy nie zainspirować się do stworzenia tego, co mamy dzisiaj.

Sequele i przeróbki nie są z natury rzeczy złe. GTA 3 i God of War (2018) pokazały, że z odpowiednim nastawieniem można nauczyć starego psa nowych sztuczek i stworzyć arcydzieło – ale nadmierne poleganie na tym, co znane, może ograniczyć to, co mogą osiągnąć gry wideo.

Mamy nadzieję, że te obchody GTA 3 mogą przypomnieć niektórym deweloperom i wydawcom, że innowacje nie muszą pochodzić tylko z mniejszych niezależnych studiów – że gry AAA mogą przewodzić z przodu i inspirować nową generację twórców gier wideo.

  • Kody do GTA 5: Kody i numery telefonów, aby uzyskać więcej chaosu w otwartym świecie

Kontynuuj czytanie



Source : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=2DE0841A4FB9411683965C7B152DF57E&url=https%3A%2F%2Fwww.msn.com%2Fen-us%2Fentertainment%2Fgaming%2Fgta-3-inspired-the-greatest-resident-evil-game-of-all-time%2Far-AAQeROn&c=8356182350105460654&mkt=fr-fr