Google zaoferował Epic Games 147 milionów dolarów za promocję Fortnite w Sklepie Play
W ramach toczącej się batalii prawnej pomiędzy Google a Epic Games ujawniono, że gigant IT zaoferował twórcy gier wideo 147 milionów dolarów za promocję Fortnite na platformie Play Store. Z dokumentów sądowych wynika, że propozycja, zatwierdzona przez kierownictwo Google, została przesłana do Epic Games, ale została odrzucona.
Dzięki tej ofercie Epic Games najwyraźniej otrzymywało płatności od Google przez okres trzech lat, kończący się w 2021 r. Należy zauważyć, że Google miał poważne obawy, że inni główni deweloperzy, tacy jak Blizzard, Valve, Sony i Nintendo, również odmówią korzystania ze Sklepu Play i rozpocząć dystrybucję gier na własną rękę, co może prowadzić do znacznych strat finansowych.
Google szacuje, że nieobecność Fortnite w Sklepie Play może spowodować utratę przychodów w wysokości od 130 do 250 milionów dolarów lub aż do 3,6 miliarda dolarów, jeśli inni główni wydawcy opuszczą witrynę.
Epic Games oskarża Google o zachowania antykonkurencyjne
Przypomnijmy, że w 2018 roku firma Epic Games wypuściła wersję Fortnite na Androida i rozpowszechniała ją za pośrednictwem swojej strony internetowej, omijając w ten sposób platformę Google. Dzięki temu firma mogła sprzedawać walutę znajdującą się w grze bez prowizji, jaką trzeba byłoby zapłacić, gdyby gra została opublikowana w Sklepie Play.
Epic Games twierdzi teraz, że Google lekceważy konkurencję w zakresie zewnętrznej dystrybucji gier na Androida i nadużywa swojej siły rynkowej, pobierając 30% prowizji od płatności w aplikacjach publikowanych w Sklepie Play.
Źródło: technewsspace.com