Świat Warcrafta: Smocze stado – nowe rozszerzenie
Najnowsze rozszerzenie Świata Warcrafta, Smocze stado, zadebiutowało w czwartek z kilkoma wątkami fabularnymi i walkami politycznymi przewijającymi się przez historię łatki 10.1. Patch Embers of Neltharion przenosi graczy do Jaskini Zaralek i Shadowed Crucible, gdzie Neltharion — później spaczony, by stać się szalonym Smoczym Aspektem Deathwing — majstrował przy eksperymentalnych formach życia i potężnych artefaktach.
Smocze stado to również fabuła Dziedziczenie-stylowa, w której spadkobiercy Deathwinga rywalizują o tytuł nowego Aspektu Czarnego stada smoków. Znajdują się pod presją złowrogiego trio złoczyńców żywiołów — którzy są najbardziej zabawni Warcraft miał ze złoczyńcami od lat — i mnóstwo przerywników filmowych w grze, które pomogą opowiedzieć te nieprawdopodobne historie.
Ustawianie sceny
Smocze stado wykorzystuje kinowe style i techniki opowiadania historii zaczerpnięte z poprzedniej części Bitwa o Azeroth I Krainy Cienia rozszerzenia. Przerywniki filmowe są częścią gry od czasu ich wprowadzenia w 2008 roku Gniew Króla Lisza; są jedną z najczęściej powtarzanych funkcji w grze, ewoluując od rzadkiej uczty do podstawowego elementu narracji. Pełnią też istotną rolę fabularną Smocze stadoa Jaskinia Zaralek nie jest wyjątkiem.
„Wraz z pojawieniem się wcieleń, jest zdecydowanie jakiś bagaż historii, którą należy się zająć” — mówi Terran Gregory, główny reżyser narracji filmowej w Blizzardzie, w wywiadzie dla Polygon.
Wydarzenia w Smocze stado
Wydarzenia z Smocze stado raju rozpoczynają nasz główny wątek (na razie): Stajemy twarzą w twarz z prymalistycznymi smokami, małą brudną tajemnicą z przeszłości Smoczych Stad. Ci złoczyńcy mają znacznie mniejszy zasięg niż dawni bossowie, ale są o wiele zabawniejsi i są pełni osobowości za każdym razem, gdy pojawiają się w filmie.
Smocze stado to proste zestawienie antagonistów, które daje Blizzardowi więcej czasu na majstrowanie przy bohaterach i ich nowych sojusznikach w Jaskini. Zespół zaczyna od szerokich pociągnięć, a następnie skupia się na szczegółach każdej historii.
Smoki i problemy z tatusiem
Świat Warcrafta ma długą historię w grach MMO i poprzedzających ją strategiach czasu rzeczywistego Warcraft, a część tej starej historii została przywrócona na pierwszy plan w Smocze stado. Czarne stado smoków zajmuje centralne miejsce, a ich podzielone przywództwo wysuwa się na pierwszy plan.
„Mieliśmy na przykład okazję zagłębić się w historię tego, co stało się z Ebyssianem, a niektórzy fani mogą nie zdawać sobie sprawy, skąd wziął się Wrathion i dlaczego nie został dotknięty korupcją lub jak stosunkowo młody jest” — mówi Maria Hamilton, główna projektantka gry.
Komplikacje w narracji
Zespół narracyjny stawia czoła faktowi, że gra jest często analizowana, a zwroty akcji ujawniane są wcześnie i wyrwane z kontekstu. Czasami są one trzymane w tajemnicy, zaszyfrowane, dopóki gracze nie będą mogli doświadczyć ich wszystkich naraz. Innym razem opinie graczy są warte spoilerów, ponieważ programiści są w stanie wykorzystać je do poprawiania problemów, rozwiązywania błędów i wzmacniania słabych punktów historii.
Gracze zagłębiają się teraz w nową łatkę, która została opublikowana w środę, aby zobaczyć pełną zawartość. Smocze stado nadal wznosi się ponad standard ustanowiony przez ostatnie dwa rozszerzenia. Udoskonalone przerywniki filmowe z pewnością pomagają, a w miarę kontynuacji łatki zobaczymy, jak Blizzard przygotuje następny rozdział.
Źródło: Polygon.