„Wszyscy po prostu umierają w moich opowieściach” – mówi twórca Danganronpa „Master Detective Archives: RAIN CODE”


Zdjęcie: Spike Chunsoft

W okresie świątecznym ponownie publikujemy wybrane funkcje z ostatnich 12 miesięcy. Mieszanka punktów do dyskusji, wywiadów, opinii i innych materiałów od pracowników i współpracowników NL, znajdziesz naszą zwykłą mieszankę troskliwości, wiedzy, frywolności, retro nostalgii i — oczywiście — entuzjazmu dla wszystkiego, co związane z Nintendo. Wesołych świąt!


Jedną z największych niespodzianek i wyróżnień podczas Nintendo Direct 13 września było ujawnienie Master Detective Archives: RAIN CODE, zupełnie nowej tajemniczej gry od Kazutaki Kodaki, twórcy serii Danganronpa.

Umiejscowiony w deszczowym mieście pełnym jasnych świateł i utrzymany w bardziej mrocznym stylu fantasy w porównaniu z różowymi, spryskanymi krwią szkolnymi korytarzami z poprzedniej serii Kodaki, RAIN CODE jest pierwszą wyprawą Kodaki do pełnego 3D i ponownie łączy go ze Spike’em Chunsoftem i wieloma innymi zespół stojący za ukochanymi, przesadzonymi tajemniczymi grami.

Po utworzeniu Too Kyo Games w 2017 roku, Kodaka pomagał produkować, publikować i asystować przy innych grach — takich jak tytuł FMV Death Come True i World’s End Club — więc RAIN CODE oznacza jego powrót jako głównego scenarzysty.

Mieliśmy okazję porozmawiać z Kodaką-san i Spikiem Chunsoftem na temat nadchodzącej tajemniczej gry, zapytać o jego wpływy i o to, jak inspirowała go jego poprzednia praca.


Nintendo Life: Master Detective Archives: RAIN CODE jest opisywane jako „gra przygodowa typu lucid-noir”. Czy możesz powiedzieć nam trochę o tym, co to oznacza i czym różni się od twoich poprzednich gier?

Alex Flagg, producent lokalizacji: W szczególności część „lucid-noir” to gra słów o pomyśle, że jest to kryminał typu noir, a także zawiera elementy głównego bohatera, który ma amnezję, a zatem nie jest całkowicie świadomy. Jest też inne znaczenie tego słowa, które ma związek ze światłem i światłami miasta. Zwłaszcza neon jest również dużym elementem używanym do budowania świata gry i atmosfery gry. Tak więc „lucid-noir” to trochę połączenie tych pomysłów, które naszym zdaniem brzmiały całkiem fajnie.

Kazutaka Kodaka, scenarzysta: W RAIN CODE różni się to, że moja poprzednia praca miała grafikę 2D, ale tym razem jest to 3D. Mamy nadzieję, że dzięki tej wersji dotrzemy do szerszego grona odbiorców, aby więcej osób mogło zagrać w tę grę.

W grze występuje coś w rodzaju drużyny gliniarzy w postaci Yumy i Shinigami, którzy przychodzą jako para, podczas gdy w większości gier Danganronpa masz większą obsadę. Czy napotkałeś jakieś wyzwania związane z parą postaci?

Kodaka: Są parą, ale są też inni detektywi, którzy pojawią się ze specjalnymi zdolnościami. Istnieje wiele interakcji z innymi postaciami, więc nie jest to bardzo duża różnica w stosunku do poprzednich gier.

Czuję się naprawdę szczęśliwy, że każdy znajduje [Danganronpa] ciekawe… pozwala mi pracować nad większym projektem, takim jak RAIN CODE.

Czy są więc momenty, w których będziesz musiał pracować lub współpracować z jednym z pozostałych detektywów?

Kodaka: Tak, Yuma i inni detektywi współpracują ze sobą, a także mają konflikty z innymi detektywami, co również będzie można zobaczyć w grze.

W przypadku Master Labyrinths wydają się być bardzo efektownym sposobem rozwiązywania zagadek w RAIN CODE, ale są pewne podobieństwa z minigrą Rebuttal Showdown z Danganronpa. Jak zmieniłeś interaktywne rozwiązywanie zagadek w tej grze?

Kodaka: Naprawdę trudno to wytłumaczyć słowami. *śmiech*

W takim razie musimy sami tego doświadczyć!

Kodaka: W przypadku Danganronpy zawsze podejmuje się decyzje w próbach klasowych. W Mystery Labyrinths są to miejsca, w których rozwiązujesz zagadki, a gdy zbliżasz się do prawdy, zmienia się również sceneria i otoczenie, i to właśnie chcieliśmy pokazać.

W Tajemniczym Labiryncie ogólne zasady nie mają zastosowania, więc może się zdarzyć wiele rzeczy, na przykład kiedy rozwiążesz zagadkę, wszystko może się zmienić, abyś mógł zobaczyć różne środowiska.

To tak, jakby tak było Alicja w Krainie Czarówa w tej grze można się spodziewać mieszanki „ja” i Alicji w Krainie Czarów.

Właściwie miałem o to zapytać! Czytałem wywiady, w których mówiłeś, że inspirowały cię prace Tima Burtona. Czy jego wersja Alicji w Krainie Czarów jest jedną z tych inspiracji, czy też są jakieś inne aspekty pracy Burtona, które wpłynęły na RAIN CODE?

Kodaka: Jest miasto Gotham, a także estetyka, która mnie inspiruje.

Trochę szersze pytanie do ciebie: co twoim zdaniem sprawia, że ​​wracasz do gatunku tajemniczych morderstw i jak wpadasz na pomysły, aby za każdym razem zmieniać formułę?

Pomyślałem, że zdjęcie mokrych płaszczy przeciwdeszczowych byłoby naprawdę fajne

Kodaka: Tajemnica morderstwa jest dość popularna w Japonii! Myślę, że przestępczość detektywistyczna jest interesująca i ma interesującą kulturę. Chcę pokazać światu różne aspekty za pomocą tego typu gry.

Wracając do inspiracji Alicją w Krainie Czarów/Timem Burtonem, RAIN CODE (w porównaniu do Danganronpy i World’s End Club) wydaje się bardziej mrocznym, miejskim fantasy. Czy ta zmiana gatunku daje ci o wiele więcej swobody, czy jest to dla ciebie trudniejsze?

Kodaka: Daje mi to więcej swobody, ale elementy fantasy, takie jak możliwość używania specjalnych zdolności Shinigami, które inne postacie pomogły podczas pisania scenariusza.

Czy te specjalne zdolności wchodzą w grę podczas dochodzeń, czy też są dostępne tylko w Tajemniczych Labiryntach?

Kodaka: Shinigami, którego widzieliście w zwiastunie, na świecie ich umiejętności nie są tak naprawdę znane innym ludziom, więc nikt nie wierzy w jej zdolności. W świecie RAIN CODE detektywi mają umiejętność, o której wspomniałeś, i jest to znana rzecz.

Yuma, główny bohater, nie ma takiej zdolności, ale współpracując z Shinigami zostaje praktykantem detektywa. Podczas śledztwa Yuma i inni mistrzowie detektywów ze zdolnościami, wykorzystując swoje zdolności, spróbują współpracować, aby rozwiązać morderstwo lub zagadkę. Umiejętności detektywa specjalizują się w badaniu incydentów.

Koncentrując się na Yumie, który jest stażystą detektywa, jest na początku swojej historii lub kariery w RAIN CODE. Jak myślisz, co przyciąga cię do tych postaci, które na pozór wydają się bardzo normalne lub jak słabszy, który w końcu się podnosi?

Kodaka: Chcę stworzyć bohatera, który jest tak prosty, jak to tylko możliwe, aby gracze mogli wczuć się w tę postać. Yuma ma utratę pamięci, więc jest to kolejny sposób, w jaki gracze mogą współczuć (ponieważ dowiadują się o wydarzeniach w grze i postaciach w tym samym czasie, co on).

To jest podobne do niektórych innych postaci (na przykład Makoto Naegi z Danganronpa Trigger Happy Havoc), więc myślę, że ludzie też połączą się z Yumą.

Kodaka: Zgadzam się!

Dotykając Danganronpy, RAIN CODE ponownie łączy cię z niektórymi twórcami (artystami, kompozytorami, pisarzami) z serii Danganronpa. Jak to było pracować z nimi ponownie i czy zmieniłeś swoje podejście do RAIN CODE?

To tak, jakby to była Alicja w Krainie Czarów, a w tej grze można się spodziewać mieszanki „ja” i Alicji w Krainie Czarów.

Kodaka: Ten projekt rozpoczął się, gdy byłem jeszcze w Spike Chunsoft około pięć lat temu. Spike Chunsoft pomógł opracować RAIN CODE, a kiedy pracowałem nad Danganronpa, nie korzystałem z 3D, podczas gdy zespół programistów Spike Chunsoft pracował nad tytułami powiązanymi stycznie i nadzorował 3D. Tym razem udało mi się pracować z tym zespołem iw ten sposób udało nam się włączyć część 3D. To wspaniały czas.

Naprawdę jest! Wspaniale jest widzieć was znowu razem. Czy pracując z zespołem napotkałeś jakieś wyzwania związane z 3D? Miałeś trójwymiarowe tła w Dangranronpie, trójwymiarowe modele postaci w World’s End Club i FMV w Death Comes True. Jakich różnych wyzwań doświadczyłeś w pełnym 3D?

Kodaka: Tym razem nie umieściłem miasta w kraju, który istnieje. Musieliśmy stworzyć nowe miasto od zera, więc to było dla mnie przeżycie! Ale wydało mi się to bardzo interesujące.

Dlaczego chciałeś napisać grę w mieście lub nowym miejscu, które nie istnieje?

Kodaka: Na początek chciałem stworzyć koncepcję z postaciami jako detektywami. A kiedy myślałem o detektywach, nie myślałem o żadnym miejscu, które byłoby jasne lub błyszczące! Pomyślałem o mieście takim jak Londyn, które było pochmurne i tak dalej. Myślałem, że lepiej będzie z detektywami.

Wspomniałam o Londynie, ale byłam tam tylko raz *śmiech* Japonię znam bardzo dobrze! Ale właśnie dlatego chciałem stworzyć miasto, które jest nowe, ale wciąż ma różne elementy z różnych krajów.

Deszczowy kod mistrza detektywa Archiesa
Grafika zwiastuna gry z 2018 r. — Zdjęcie: Spike Chunsoft

Potem pomyślałem o mieście, w którym ludzie noszą płaszcze przeciwdeszczowe — nie kodeks, płaszcze *śmiech* — i pomyślałem, że obraz mokrych płaszczy przeciwdeszczowych byłby naprawdę fajny do gry detektywistycznej. Wpadliśmy więc najpierw na pomysł wizualny całej oprawy miasta. Więc jest trochę Azji, trochę wpływów Japonii w mieście. Są też czerwone cegły, co prawdopodobnie kojarzy ci się z Londynem.

Zdecydowanie! I deszcz też. W Anglii pada dość dużo.

Kodaka: *śmiech*

Pomiędzy Danganronpa i RAIN CODE pracowaliście nad Death Comes True i World’s End Club, które bardzo różnią się od Danganronpy. Czy któreś z tych doświadczeń pomogło w rozwoju RAIN CODE, czy czerpałeś z nich jakieś pomysły lub inspiracje?

Ale nawet jeśli jest to postać drugoplanowa, myślę „och, a co jeśli to jest główny bohater? Czy mogę napisać dla nich historię?”

Kodaka: Nie pisałem bezpośrednio scenariuszy ani nie udzielałem wskazówek dotyczących tych tytułów, więc jest to tak naprawdę pierwsza gra od czasu Danganronpy, w której piszę scenariusze i reżyseruję. Minęło więc trochę czasu, odkąd napisałem te wszystkie słowa.

Od czasu Danganronpy publikuję wiele gier wideo. Minęło pięć lat, więc miałem wiele emocji do włożenia w ten projekt.

Mogę sobie wyobrazić! Jak myślisz, dlaczego Danganronpa odbiło się echem wśród tak wielu ludzi, nie tylko w Japonii, ale na całym świecie, i co masz nadzieję, że ludzie otrzymają od RAIN CODE?

Zdjęcie Kazutaki Kodaka dostarczone przez Spike Chunsoft
Kazutaka Kodaka, autor scenariuszy do Master Detective Archives: RAIN CODE — Zdjęcie: Spike Chunsoft

Kodaka: Kiedy pracowałem nad Dangnaronpa, nie było planów wydania gry za granicą, więc jestem bardzo szczęśliwy. Właściwie nie wiem, dlaczego został dobrze przyjęty i dlaczego wszyscy go lubią! Ale czuję się naprawdę szczęśliwy, że wszyscy uważają to za interesujące i potwierdzające, że pozwala mi pracować nad większym projektem, takim jak RAIN CODE. Czuję się z tego powodu szczęściarzem.

Cieszę się, że wszyscy na całym świecie mogą grać w tę grę, ale niekoniecznie celuję w zagranicznych odbiorców. Naprawdę cenię wrażenia użytkownika, ponieważ jestem graczem, więc jest to rzecz, którą cenię najbardziej.

To naprawdę dobry sposób, żeby to ująć. W Danganronpa jest kilka naprawdę przesadzonych postaci i niezwykłych talentów. Czy masz ulubioną postać, o której lubisz pisać?

Kodaka: Zmienia się w zależności od tego, gdzie jestem lub w jakim momencie piszę. Ale nawet jeśli jest to postać drugoplanowa, myślę „och, a co jeśli to jest główny bohater? Czy mogę napisać dla nich historię?” To jest coś, o czym myślę, kiedy piszę fabułę.

Kiedy pracuję nad profilem postaci, myślę, że każda postać dostaje główną historię i jest głównym bohaterem. Każdą postać tak piszę.

Myślę, że właśnie dlatego ludzie naprawdę się z nimi utożsamiają i lubią postacie, ponieważ po prostu tak się wyróżniają. To naprawdę fantastyczny sposób, żeby to ująć. Na koniec, czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad napisaniem czegoś, co nie wiąże się z morderstwem lub przestępstwem, albo czy masz idealną historię, którą chciałbyś napisać?

Kodaka: O tak, tak się składa, że ​​wszyscy umierają w moich opowiadaniach… *śmiech*


Ten wywiad został lekko zredagowany dla jasności.

Chcielibyśmy podziękować firmie Kodaka-san i Spike Chunsoft za poświęcenie czasu na rozmowę z nami. Master Detective Archives: RAIN CODE ukaże się na Switchu wiosną 2023 roku.





Źródło : https://www.nintendolife.com/features/best-of-2022-everyone-just-so-happens-to-die-in-my-stories-danganronpa-creator-talks-master-detective-archives-rain-code