Kanadyjski przemysł rozrywkowy ma osiągnąć ponad 600 milionów dolarów do 2026 r.


Oczekuje się, że rozwijający się przemysł rozrywkowy w Kanadzie będzie wart ponad 400 milionów dolarów w 2022 roku, a prognozy sugerują, że wzrośnie o ponad 200 milionów dolarów w ciągu najbliższych czterech lat. Przewidywana łączna wartość ponad 600 milionów dolarów wynika ze wzrostu zakupów płatnych aplikacji i zakupów w aplikacjach.

Jazda na fali gier wideo

Liczby te oznaczają, że Kanada jest idealnie przygotowana do czerpania korzyści z postępów w branży gier wideo, która przeżywa boom, który nie wykazuje oznak słabnięcia. Rynek gier mobilnych jest napędzany przez wzrost korzystania ze smartfonów w Kanadzie, które nadal rośnie, a liczba użytkowników smartfonów wzrosła z 29,88 mln w 2019 r. do przewidywanych 33 mln do 2024 r. Przychody z lukratywnego rynku gier mobilnych wzrost o 7,5% rocznie w latach 2022-2027, prognozuje się, że do 2027 r. wielkość rynku wyniesie ponad 3,5 miliarda dolarów.

Sektor gier jest również generatorem miejsc pracy w Kanadzie, gdzie ponad 32 000 Kanadyjczyków pracuje dla 937 firm hazardowych. Branża gier wideo osiągnęła łączne przychody w wysokości 3,4 miliarda dolarów w 2021 roku, co stanowi wzrost o 20% w ciągu zaledwie dwóch lat.

Korzystanie z zachęt rządowych

Branża przyciągnęła twórców gier wideo do Kanady dzięki zachętom rządowym, z firmami takimi jak Ubisoft Montreal, studio francuskiej firmy zajmującej się grami wideo Ubisoft. Firma stoi za grami wideo, takimi jak seria Assassin’s Creed i Prince of Persia: The Sands of Time. Miasto było w stanie przyciągnąć inne firmy zajmujące się grami wideo, takie jak Electronic Arts Inc. i Warner Bros. Interactive Entertainment.

Demografia w Kanadzie sprawia, że ​​sektor gier wideo jest szczególnie lukratywny. Ponad 50% populacji identyfikuje się jako gracze, a liczba graczy płci męskiej niewiele przewyższa liczebnie kobiety. Branża e-sportowa odnotowała gwałtowny wzrost w Kanadzie, a około 1,5 miliona Kanadyjczyków obserwuje graczy e-sportowych walczących w grach takich jak Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends. Efekt domina tej popularności doprowadził do wzrostu wydatków reklamowych na e-sport w Kanadzie z 4,6 miliona dolarów w 2020 roku do przewidywanej sumy 5,7 miliona dolarów w 2022 roku.

Zróżnicowany przemysł rozrywkowy

Innym obszarem branży rozrywkowej w Kanadzie, który czerpie korzyści z rozwoju aplikacji, jest branża hazardowa. To także ważny element w branży rozrywkowej. Kanadyjski sektor hazardowy ma wielkość rynku około 12,5 miliarda dolarów, co czyni go największym uczestnikiem sektora rozrywki. Zapewnia również ponad 135 000 pełnoetatowych miejsc pracy dla Kanadyjczyków. Naród północnoamerykański ma nie tylko szeroką gamę kasyn naziemnych, które zapewniają graczom możliwość gry na automatach i różnych grach stołowych. W Kanadzie nastąpił również wzrost hazardu online. Hazard online to nie tylko tradycyjne gry kasynowe, takie jak ruletka i blackjack, ale także szeroka gama tematycznych gier slotowych, od A Night with Cleo po Golden Buffalo. Ponieważ każde kasyno online ma zazwyczaj zakłady bukmacherskie, Kanadyjczycy mogą obstawiać hokej na lodzie, a Kanada po raz pierwszy od 1986 roku pojawi się na Mistrzostwach Świata w piłce nożnej, więc z pewnością będzie duże zainteresowanie turniejem.

Prężny przemysł filmowy

Kanadyjscy aktorzy od dawna są częścią północnoamerykańskiego przemysłu filmowego w wielu różnych gatunkach, od aktorów komediowych, takich jak Jim Carrey i Seth Rogan, po bohaterów kina akcji, takich jak Ryan Gosling i aktorów science-fiction, reprezentowanych przez 91-latka. Williama Shatnera. Podczas gdy znane gwiazdy niezmiennie pojawiają się w amerykańskich filmach i programach telewizyjnych, ci kanadyjscy aktorzy wykonali nieocenioną pracę promując sektor w Kanadzie jako kraju oferującym wysokiej jakości kino.

Kino kanadyjskie jest bardzo cennym sektorem pod względem dochodów i miejsc pracy. Według PwC Canada, produkcje filmowe i telewizyjne w Kanadzie generują przychody w wysokości 5 miliardów dolarów i zapewniają ponad 117 000 pełnoetatowych miejsc pracy. Ontario, Quebec i Kolumbia Brytyjska są głównymi motorami produkcji, stanowiącymi ponad 90% całkowitego wolumenu w Kanadzie.

O sile kanadyjskiego przemysłu filmowego świadczy szereg popularnych festiwali filmowych, znanych na całym świecie, m.in. Toronto International Film Festival (TIFF), Festival du nouveau cinéma czy Fantasia Film Festival. TIFF, który co roku regularnie przyciąga ponad 480 000 widzów, prezentuje to, co najlepsze w kinie kanadyjskim, obok filmów z całego świata. Nagroda People’s Choice Award, przyznawana najpopularniejszemu filmowi wśród uczestników festiwalu, okazała się wiatrowskazem dla sukcesu Oscara, a wielu zwycięzców zdobyło upragnioną nagrodę Akademii. Ostatnie przykłady to Jojo Rabbit w 2019 roku i amerykański film Nomadland w 2020 roku.

Różnorodność pokazów na TIFF znajduje również odzwierciedlenie w kinie kanadyjskim jako całości, które zaakceptowało heterogeniczność filmowców. Oprócz twórców filmowych, takich jak David Cronenberg, który niedawno powrócił z pierwszym filmem, który wyreżyserował od ośmiu lat, Zbrodnie przyszłości, branża dała głos także reżyserom, takim jak urodzona w Indiach kanadyjska reżyserka Deepa Mehta i Cree- Reżyser filmu Métis, Danis Goulet, reżyser północnoamerykańskiego filmu science fiction Night Raiders.

Serwisy streamingowe prezentujące kanadyjskie talenty

Serwis streamingowy Netflix przyczynił się do popularności kanadyjskiej telewizji i filmów, udostępniając takie programy, jak kanadyjski sitcom Schitt’s Creek, szerszej publiczności. Sitcom, stworzony przez Eugene’a i Daniela Levy, pierwotnie pojawił się w kanadyjskiej sieci telewizyjnej CBC Television. Platforma streamingowa prezentuje również oryginalne programy telewizyjne Netflix, takie jak Frontier i filmy, w tym The Decline.

Netflix udzielił również wotum zaufania kanadyjskiemu przemysłowi filmowemu i telewizyjnemu, otwierając biuro korporacyjne w Toronto, pierwsze, które pojawiło się w Kanadzie. Wybór stolicy prowincji Ontario miał sens, ponieważ już istnieją dwa centra produkcyjne Netflix. Pinewood Toronto Studios i Cinespace Studios gościły popularne programy Netflix, takie jak The Umbrella Academy i The Queen’s Gambit.

Zróżnicowany przemysł rozrywkowy w Kanadzie generuje ogromne przychody, a ponieważ technologia stale się poprawia, Kanada jest idealnie przygotowana do czerpania korzyści z rozwoju, który będzie wzmacniał sektor przez wiele lat.

Ten artykuł niekoniecznie odzwierciedla opinie redaktorów lub zarządu EconoTimes





Źródło : https://www.econotimes.com/Canadian-entertainment-industry-set-to-reach-over-600-million-by-2026-1644600