Esports Indie Igrzyska Azjatyckie 2022 Commonwealth Championships Cwg Dota 2 Brąz Uznanie za zwykły sport Fifa 22 Street Fighter V


Indie zdobyły brązowy medal na Mistrzostwach Commonwealth Esports 2022 na początku tego miesiąca, które odbyły się w Birmingham w Anglii wraz z Igrzyskami Wspólnoty Narodów. W ciągu ostatnich kilku lat e-sport powoli zyskał na popularności w Indiach, ponieważ granie w gry wideo przekształciło się ze zwykłego hobby w poważną umiejętność, dzięki której możesz nie tylko zarabiać pieniądze (przesyłanie strumieniowe lub uczestnicząc w turniejach), ale także pomagać Twojemu krajowi. zdobywając laury na globalnych platformach, takich jak CWG czy nadchodzące Igrzyska Azjatyckie. W tym drugim przypadku esport został już uznany za sport medalowy. Czy więc Indie powinny teraz uznać e-sport za regularny sport?

Indie na światowej scenie e-sportowej

Indie zdołały zdobyć brąz w DOTA 2 na inauguracyjnych Commonwealth Esports Championships 2022, po pokonaniu Nowej Zelandii.

W turnieju brały udział trzy gry – eFootball, DOTA 2 i Rocket League. Indyjski kontyngent e-sportowy zarezerwował swoje miejsce na dwa ostatnie mecze po wygraniu regionalnych kwalifikacji w Azji Południowej. Podczas gdy Indie zdobyły brąz w DOTA 2, drużyna Rocket League została usunięta po przegranej z Kanadą 3-0 w serii do zwycięstwa pięciu w pierwszym meczu fazy grupowej.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Esports: Jak udział Indii w Igrzyskach Wspólnoty Narodów i Igrzyskach Azjatyckich oznacza zmianę paradygmatu

Jak wspomniano wcześniej, e-sport zostanie uznany za sport zdobywający medale na nadchodzących Igrzyskach Azjatyckich, które odbędą się w przyszłym roku w Hangzhou w Chinach, od 23 września do 8 października. Wcześniej, podczas Igrzysk Azjatyckich 2018, esport był opisywany jako tytuł demo. , gdzie Indianin Tirth Mehta zdobył brąz w Hearthstone.

Na Igrzyskach Azjatyckich 2022 Indie będą reprezentowane w pięciu meczach – FIFA 22 (reprezentują Charanjot Singh i Karman Singh Tikka), Street Fighter V (reprezentują Mayank Prajapati i Ayan Biswas), Hearthstone (Shikhar Choudhary i Karthik Varma), League legend (Akshaj Shenoy (kapitan), Samarth Arvind Trivedi, Mihir Ranjan, Aditya Selvaraj, Aakash Shandilya i Sanindhya Malik), i wreszcie DOTA 2 (Moin Ejaz (kapitan), Krish, Abhishek Yadav, Ketan Goyal, Darshan i Shubham Goli ).

Jak uznanie przez Indie e-sportu za oficjalny sport pomoże branży?

Ejaz, kapitan DOTA 2, który poprowadził swój zespół do brązowego zwycięstwa na imprezie Commonwealth, powiedział, że sportowcy e-sportowi „potrzebują uznania i wsparcia ze strony naszego rządu”. Dodał, że Centrum powinno „pomóc nam zapewnić lepsze zaplecze, trenerów, fizjoterapeutów i wszystkie inne rzeczy, które dostają inni sportowcy, ponieważ zdobycie medalu dla kraju wymaga odpowiedniego wsparcia”.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Indian DOTA 2 Captain Moin Ejaz o tym, jak zrobić karierę grając w gry wideo

Zawodnik FIFA 22, Singh, powiedział, że oficjalne uznanie „może doprowadzić do tego, że e-sport będzie miał odpowiednią scenerię, udogodnienia i możliwości dla wszystkich. To automatycznie doprowadzi do rozwoju branży, w której więcej sportowców chciałoby do nas dołączyć i reprezentować kraj na światowych scenach.

„Zdecydowanie pomoże graczom uzyskać większą ekspozycję i całe wsparcie, jakiego gracze potrzebują od rządu i ich rodzin” – powiedział zawodnik Street Fighter V, Prajapati. „Zdobycie odpowiedniej infrastruktury i odpowiedniego sprzętu to jeden z najważniejszych aspektów przygotowań do Igrzysk Azjatyckich. Gracze będą bardziej oddani rozgrywkom, co z pewnością da nam najlepsze wyniki również w nadchodzących meczach. Już teraz radzimy sobie znacznie lepiej i na pewno byłby to duży krok naprzód dla sportowców e-sportowych.

„Potencjału indyjskiego e-sportu i naszych sportowców nie można zignorować, a jego uznanie stanie się bardziej krytyczne przed Igrzyskami Azjatyckimi w 2022 r., Otworzy to drzwi dla inwestycji i możliwości, które doprowadzą do treningu i rozwoju umiejętności naszych sportowców” – powiedziała Federacja Esportu. Lokesha Suji, indyjskiego dyrektora i wiceprezesa Azjatyckiej Federacji Esportu.

Rohit Jagasia, założyciel i dyrektor generalny platformy talentów Revenant Esports, powiedział, że aby zharmonizować branżę, „należy dzielić się informacjami i komunikować się między rządem a interesariuszami, którzy zainwestowali w ekosystem. e-sport w Indiach, w tym sportowcy i organizacje”.

„Aby mieć zdrowy ekosystem, młodzi sportowcy powinni również otrzymać edukację, aby oprócz podstawowych potrzeb szkoleniowych, wsparcia finansowego i dobrego samopoczucia poznali prawne i finansowe szczegóły e-sportu. psychiczne i fizyczne – dodała Jagasia.



Źródło : https://www.todaycastlive.com/esports-india-asian-games-2022-commonwealth-championships-cwg-dota-2-bronze-recognize-as-regular-sport-fifa-22-street-fighter-v/