Chińska premiera Diablo Immortal opóźniła się zaledwie kilka dni przed premierą


Wydanie Diablo Immortal w Chinach zostało przesunięte na kilka dni przed premierą. Oficjalna linia jest taka, że ​​zespół programistów potrzebuje więcej czasu na optymalizację gry, ale opóźnienie nastąpiło po zablokowaniu chińskiego konta w mediach społecznościowych Blizzarda.

W weekend nowa informacja prasowa na chińskiej stronie Blizzard wyjaśniała, że ​​zespół programistów Diablo Immortal musi wprowadzić szereg poprawek optymalizacyjnych, w tym obsługę szerszej gamy urządzeń, poprawę jakości renderowania oraz inne ulepszenia sieci i wydajności. Nie podano nowej daty premiery, tylko wiadomość, że Diablo Immortal nie ukaże się 23 czerwca.

NetEase, chiński gigant gier i współtwórca Diablo Immortal, odnotował 10-procentowy spadek wartości akcji po ogłoszeniu opóźnienia, jak donosi South China Morning Post.

Chociaż dalsze prace rozwojowe są oficjalnym powodem opóźnienia NetEase i Blizzarda, nie powstrzymało to niektórych od spekulacji, że niedawny zakaz mediów społecznościowych jest faktycznym powodem zmienionych planów uruchomienia. Niedawno oficjalne konto Blizzard Weibo (najbardziej znana chińska sieć społecznościowa) dla Diablo Immortal rzekomo zamieściła odniesienie do Kubusia Puchatka. Po tym wpisie konto Weibo zostało podobno zbanowane za „naruszenie powiązanych przepisów i regulacji”, zgodnie z SCMP.

Fikcyjny niedźwiedź jest często używany jako metoda krytykowania chińskiego przywódcy Xi Pinga i równie często spotyka się z interwencją. Ostatnie przykłady obejmują grę wideo Devotion, która została ściągnięta ze Steam po odkryciu memu Kubusia Puchatka w grze.

Diablo Immortal – zrzuty ekranu startowego

Financial Times donosi, że akcje NetEase również spadły w wyniku reakcji na post Kubusia Puchatka, ale obecnie nie wiadomo, czy sam zakaz korzystania z mediów społecznościowych jest przyczyną opóźnienia Diablo Immortal w Chinach.

To nie pierwszy raz, kiedy Diablo Immortal znalazło się w gorącej wodzie; pomimo zarobienia 24 milionów dolarów na mikrotransakcjach od czasu jego głównej premiery, gracze są bardzo niezadowoleni z podejścia Blizzarda do monetyzacji. I chociaż gra zebrała rozsądne recenzje, Diablo Immortal spotkał się z oporami od dnia, w którym została ogłoszona w 2018 roku.

Matt Purslow jest redaktorem wiadomości i funkcji IGN w Wielkiej Brytanii.



Źródło : https://www.ign.com/articles/diablo-immortal-china-launch-delay